Vrouwen vinden mannen leuker als ze aandacht besteden aan hun eigen ondergoed. Opzienbarend en echt waar, jazeker. Het staat immers in het artikel 'Vrouwen willen schoon ondergoed' op de nieuwssite Sync.nl. De site bericht over onderzoek, technologie en ondernemen.
Wetenschapsnieuwtjes over verschillen tussen mannen en vrouwen doen het altijd goed bij de media. Als het vervolgens ook nog over ondergoed gaat, ben je als auteur verzekerd van een groot aantal 'hits'. Een verleidelijk vooruitzicht.
Sell more!
Het onderzoek is gedaan in opdracht van het onderbroekenmerk St. Het is uitgevoerd door Motivaction, een marketing- en onderzoeksbureau dat klanten werft met de slagzin:
If you need people to do more, buy more, sell more or learn more, you’re in the right place!
Echt zo'n instantie waar je als wetenschapsjournalist moet aankloppen voor deugdelijke statistieken.
Nieuwe vaccins tegen veroudering lijken ziekten als alzheimer te voorkomen
Onderzoekers werken aan vaccins die ziekten zoals kanker en alzheimer een halt moeten toeroepen. Wat mogen we hiervan verwachten?
Kat in 't bakkie
Ik zie ze al samen brainstormen, die pr-mensen. Weet je wat, we sturen gewoon een ronkend persbericht naar alle serieuze media die doen aan wetenschapsjournalistiek. Kan ons het schelen. En daar zetten we dan iets mals in over mannen en vrouwen. Of, nog beter, over seksuele voorkeuren. Kat in 't bakkie, jongens!
Mijn prullenbak bulkt uit van de persberichten over dit soort 'onderzoeken'. Welke oen trapt daar nu in?, denk ik altijd. Maar ze hebben natuurlijk groot gelijk, die marketingjongens en -meisjes: kat in 't bakkie.