Wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en de vraag naar duurzame innovatie is groot. Hoe kan het onderwijs dat bijbenen? Hogeschool Utrecht heeft daarvoor een fysiek laboratorium, ILAB 3.0, opgericht. Daar kunnen bedrijven en onderzoeksinstellingen innovaties testen. Studenten van Hogeschool Utrecht werken daaraan mee in het lab.
Hoe gaat dat precies in zijn werk en wat zijn de voordelen voor bedrijven, onderzoeksinstellingen én studenten? Daarover vertellen Cyrille Krul en Patrick Cramers in de eerste aflevering van de podcast van New Scientist en Hogeschool Utrecht.
Presentatie: Jim Jansen en Laura Bergshoef
Gasten: Cyrille Krul en Patrick Cramers
'Als maaltijdbezorger heb je je te voegen naar de algoritmes'
Arbeidsrechtspecialiste Jana Retkowsky onderzocht het werk van maaltijdbezorgers. 'Door het algoritme worden ze als robots.'
Met hoogwaardig onderwijs en onderzoek werkt Hogeschool Utrecht (HU) aan innovatie en professionalisering van de beroepspraktijk en de ontwikkeling van talent. Het Institute for Life Sciences & Chemistry van de HU draagt met haar opleidingen op verschillende manieren bij aan de opgaven waar we als maatschappij voor staan. En heeft als missie professionals op te leiden die met een stevige technologische basis en met onderzoekend vermogen het verschil gaan maken op het terrein van duurzaamheid, gezondheid en voeding.