Direct naar content

FAQs

Abonnementen

Als u onder het kopje ‘Mijn gegevens’ uw relatienummer invoert worden de lidmaatschappen voor u zichtbaar. Let op: u dient dezelfde gegevens in te vullen als waaronder uw lidmaatschap bij ons bekend is. Mocht u hierna nog niet uw lidmaatschappen zien dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur
Digitale edities van New Scientist waren voorheen beschikbaar in de app van Leeslounge. In mei 2019 zijn wij geconfronteerd met het faillissement van Leeslounge. Wij zijn momenteel op zoek naar een alternatief. Wij hebben er alle vertrouwen in dat u op korte termijn uw blad weer digitaal kunt lezen. We zullen u hier informeren zodra dat weer mogelijk is.
U kunt de verschijningsdata van New Scientist hier vinden. Als u een nummer van uw lidmaatschap een week ná de verschijningsdatum nog niet heeft ontvangen, kunt u op dezelfde pagina een formulier invullen en dan lossen wij het voor u op.
New Scientist verschijnt 11x per jaar in print. Ga direct naar de actuele aanbieding.
De informatie die VBK over u verwerkt wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. VBK houdt zich daarbij aan alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Ga naar ons uitgebreide privacybeleid
Het maakt niet uit waar u woont. Wij verzenden wereldwijd. Voor bestellingen (producten) via de website betaalt u de volgende verzendkosten:
  • Nederland & België: € 3,95 per bestelling
  • Europa: € 12,50 per bestelling
  • Buiten Europa: € 17,50 per bestelling
Voor abonnementen betaalt u een toeslag afhankelijk van het land. De portokosten worden apart gespecificeerd op de factuur. Let erop: bestellingen met een bezorgadres in België hebben een langere levertijd. Wij verwachten jouw bestelling binnen 5 werkdagen te kunnen bezorgen. Voor de overige landen kan de levertijd langer zijn.
Wij vinden het jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. U kunt uw opzegging het beste telefonisch doorgeven via nummer 088 700 2777 of vanuit België: +31 88 1214 012. Dit gaat het snelste en u krijgt direct een telefonische bevestiging. U ontvangt uiteraard ook een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Veen Media kent twee soorten lidmaatschappen:
  • Aflopende lidmaatschappen: dit zijn lidmaatschappen die automatisch stoppen na de overeengekomen periode.
  • Lidmaatschappen die automatisch worden verlengd: dit zijn lidmaatschappen waarbij u zich aanmeld tenminste voor het aantal aangegeven nummers en totdat u zelf opzegt. Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd.
Wilt u niet dat uw lidmaatschap verlengd wordt, dan kunt u tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe lidmaatschapsperiode verschijnt, uw lidmaatschap opzeggen. Na de eerste lidmaatschapstermijn is uw lidmaatschap altijd per drie maanden opzegbaar. Meer informatie over welk lidmaatschap u heeft afgesloten vindt u in uw welkomstbrief. Mocht u de welkomstbrief niet meer hebben dan kunt u bij onze klantenservice telefonisch meer informatie verkrijgen. U kunt uw lidmaatschap ook online opzeggen, door dit formulier in te vullen. 
Nee, de prijzen die gelden voor Nederland, gelden ook voor België. U betaalt niets extra's. Dit geldt voor abonnementen, boeken, cd-roms en overige producten van New Scientist. Ook de verzendkosten zijn gelijk. U krijgt van ons een factuur met overschrijvingsgegevens thuisgestuurd.
Heeft u een klacht over één van onze producten of services? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via 088 700 2790 (gebruikelijke belkosten, bereikbaar maandag t/m vrijdag 9:00 tot 17:00 uur). Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen. Uiteraard is het ook mogelijk om uw klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk dit formulier in te vullen. Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of per e-mail een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de uitkomst van het geschil kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vindt u op www.sgc.nl Het is ook mogelijk om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Mocht u hier niet het antwoord hebben gevonden op uw vraag, dan kunt u contact opnemen met onze lezersservice.

Adreswijzigingen

Als u uw adres wijzigt bij een titel van Veen Media, zal dit voor alle titels gelden.
Uw adreswijziging wordt na ontvangst zo snel mogelijk doorgevoerd. Uiterlijk binnen 10 werkdagen is uw adreswijziging doorgevoerd.
U kunt uw adreswijziging via deze website aan ons doorgeven. Ga naar het invulformulier: klik hier. Zo voorkomt u dat onze producten nog op uw oude adres bezorgd worden. Vult u te allen tijde uw nieuwe EN uw oude adres in!

Digitale edities

Digitale edities van New Scientist waren voorheen beschikbaar in de app van Leeslounge. In mei 2019 zijn wij geconfronteerd met het faillissement van Leeslounge. Wij zijn momenteel op zoek naar een alternatief. Wij hebben er alle vertrouwen in dat u op korte termijn uw blad weer digitaal kunt lezen. We zullen u hier informeren zodra dat weer mogelijk is.

Mijn New Scientist

Wij vinden het jammer dat u overweegt om uw lidmaatschap op te zeggen. U kunt uw opzegging het beste telefonisch doorgeven via nummer 088 700 2777 of vanuit België: +31 88 1214 012. Dit gaat het snelste en u krijgt direct een telefonische bevestiging. U ontvangt uiteraard ook een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Veen Media kent twee soorten lidmaatschappen:
  • Aflopende lidmaatschappen: dit zijn lidmaatschappen die automatisch stoppen na de overeengekomen periode.
  • Lidmaatschappen die automatisch worden verlengd: dit zijn lidmaatschappen waarbij u zich aanmeld tenminste voor het aantal aangegeven nummers en totdat u zelf opzegt. Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd.
Wilt u niet dat uw lidmaatschap verlengd wordt, dan kunt u tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe lidmaatschapsperiode verschijnt, uw lidmaatschap opzeggen. Na de eerste lidmaatschapstermijn is uw lidmaatschap altijd per drie maanden opzegbaar. Meer informatie over welk lidmaatschap u heeft afgesloten vindt u in uw welkomstbrief. Mocht u de welkomstbrief niet meer hebben dan kunt u bij onze klantenservice telefonisch meer informatie verkrijgen. U kunt uw lidmaatschap ook online opzeggen, door dit formulier in te vullen. 
Als u onder het kopje ‘Mijn gegevens’ uw relatienummer invoert worden de lidmaatschappen voor u zichtbaar. Let op: u dient dezelfde gegevens in te vullen als waaronder uw lidmaatschap bij ons bekend is. Mocht u hierna nog niet uw lidmaatschappen zien dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur
Wilt u graag hulp bij het wijzigen van uw gegevens? Dan kunt u contact opnemen met de lezersservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur
Als u uw adres wijzigt bij een titel van Veen Media, zal dit voor alle titels gelden.
Uw adreswijziging wordt na ontvangst zo snel mogelijk doorgevoerd. Uiterlijk binnen 10 werkdagen is uw adreswijziging doorgevoerd.
Als u inlogt op Mijn Persoonlijke pagina kunt u onder het kopje ‘Mijn gegevens’ uw gegevens wijzigen.
Als lid betaalt u in de webshop geen verzendkosten als u ingelogd bent en kunt u (adres) wijzigingen online doorgeven. U kunt met uw account inloggen bij alle titels van Veen Media.
Uw relatienummer vindt u op uw factuur. Mocht u uw relatienummer niet kunnen vinden dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur
Als u  klikt op ‘wachtwoord vergeten’ ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarna u opnieuw een wachtwoord kunt instellen. Mocht u deze e-mail niet ontvangen dan kunt u contact opnemen met de lezersservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur De lezersservice kan dan een nieuw wachtwoord voor u aanmaken.
Als u  klikt op ‘wachtwoord vergeten’ ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarna u opnieuw een wachtwoord kunt instellen. Mocht u deze e-mail niet ontvangen dan kunt u contact opnemen met de lezersservice via persoonlijkepagina@veenmedia.nl of per telefoon 088 700 2777 en bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00 uur.
Rechts boven op de website vindt u het veld ‘registreren’. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens invullen en een wachtwoord kiezen. Onthoud uw wachtwoord  goed voor uw volgende bezoek. U ontvangt na het invullen van deze gegevens binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging. Middels deze e-mail kunt u uw account bevestigen en van de voordelen van Mijn Persoonlijke pagina gebruik maken.
Rechts boven op de website vindt u het inlogveld. U kunt inloggen met uw e-mail adres en wachtwoord.
Hoe meld ik mij af voor de New Scientist nieuwsbrief? Rechtsboven op uw nieuwsbrief zit een "afmelden"- knop. Hoe meld ik mij aan voor nieuwsbrieven? In het menu kunt u bij ‘Mijn nieuwsbrieven’ u aanmelden voor de verschillende nieuwsbrieven van Veen Media. Dit kan heel eenvoudig door de gewenste nieuwsbrieven aan te vinken en vervolgens op opslaan te klikken.
Hoe meld ik mij af voor nieuwsbrieven? In het menu kunt u bij ‘Mijn nieuwsbrieven’ u afmelden voor de verschillende nieuwsbrieven van Veen Media. Dit kan heel eenvoudig door de gewenste nieuwsbrieven uit te vinken en vervolgens op opslaan te klikken.
Welke orders staan er in mijn orderoverzicht? U kunt alle orders die u gedaan heeft in één van de webshop van Veen Media zien in het orderoverzicht. De orders die niet afgerekend zijn, zijn hier ook zichtbaar voor u. Let op: orders die u telefonisch plaatst of door een acceptgiro in te vullen zullen later verschijnen in het orderoverzicht. Hoe kan ik mijn orders volgen? In uw orderoverzicht ‘Mijn orders’ kunt u onder het kopje status uw Track en Trace gegevens vinden. U wordt doorgestuurd naar de website van SelektVracht. Let op: orders worden pas zichtbaar in Track en Trace na 1-2 werkdagen. Alleen de orders die via Selectvracht verzonden worden kunt u volgen met Track en Trace. Track en Trace is uitsluitend van toepassing voor pakketzendingen. Als uw bestelling in de brievenbus kan, zal er geen Track en Trace zichtbaar zijn. Waarom kan ik alleen de orders volgen die via SelektVracht worden verzonden? Op dit moment kunt u alleen de orders die verzonden worden via SelectVracht volgen. Wij werken aan een oplossing om ook de orders die via TNT post verzonden worden aan u te tonen. Ik heb een klacht over de bezorging, waar kan ik deze melden? U kunt uw bezorgklacht melden via het klachtenformulier. Deze kunt u vinden onder het menu bij ‘Mijn Orders’.
Op u persoonlijke pagina kunt u: - Adresgegevens inzien en wijzigen; - Lidmaatschappen zien (ook verlopen lidmaatschappen), ook is zichtbaar per wanneer je lidmaatschap gestart is of stopt; - Bestelklacht melden; - Orderhistorie bekijken; - Orders downloaden in PDF; - Orders volgen door middel van Track en Trace; - Betalingen inzien; - Nieuwsbrieven aanmelden en afmelden voor alle titels van Veen Media.

Productbestellingen

Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.
Voor bestellingen geldt alleen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen of is wat in alle redelijkheid verwacht mag worden. Een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen dan zullen wij dit in beginsel kosteloos herstellen, of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product leveren. Of als dat niet mogelijk is: de overeenkomst ontbinden. Als het product al langere tijd zonder problemen is gebruikt, vergoeden wij het product niet. Bij reparatie geldt dat wij kosten mogen berekenen als na langere tijd gebruik de levensduur van het product door de reparatie verlengd wordt. Deze wettelijke regels gelden altijd en staan los van een andere gegeven garantie, zoals fabrieksgarantie. Als het product niet normaal gebruikt is of als er sprake is van normale slijtage dan geldt bovenstaande niet.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons, Veen Media, Herculesplein 96, 3584 AA te Utrecht, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Download hier het formulier voor herroeping. U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook invullen en met e-mail opsturen via klantenservice@newscientist.nl. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Wij betalen alle betalingen inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping, terug. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen, of totdat u heeft aangetoond de producten te hebben geretourneerd U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Bestellingen  Als u een product bestelt via onze website krijgt u dit doorgaans binnen vijf werkdagen thuis. Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten: Nederland/België € 3,95; Europa € 12,50; Buiten Europa € 17,50. Prijswijzigingen voorbehouden. Leveringsvoorwaarden Betaling geschiedt direct bij bestelling op de door u gewenste wijze (creditcard, iDeal, PayPal). Levering geschiedt volgens de wet ‘Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten’, welke onder andere een herroepings- cq verzakingsrecht gedurende 14 dagen bevat. Indien u uw bestelling retour zendt, raden wij u sterk aan om bij uw postkantoor te vragen om een bewijs van afgifte. Vergeet u niet om een (kopie) pakbon of factuur bij te sluiten. Ook verzoeken wij u om de reden van retournering te vermelden. U ontvangt uw aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten voor de heenzending, retour binnen uiterlijk 30 dagen. Die termijn gaat in op het moment van verzending of het moment dat u bij ons aangeeft dat u het product retour wilt zenden. Voor het melden van een retourzending kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Persoonsgegevens Voor het kunnen afhandelen van uw bestelling vraagt Veen Media uw persoonsgegevens. Daarnaast kunnen deze gegevens gebruikt worden om u te informeren over relevante diensten en producten. Stelt u daar geen prijs op, dan kunt u ons verzoeken uw gegevens hiervoor te blokkeren via onze Klantenservice. Meer informatie over ons privacybeleid. Klachten Mocht u ontevreden zijn over de levering of is uw bestelling beschadigd bezorgd, dan dient u dit binnen 7 dagen te melden bij onze Klantenservice. Zie ook Waar kan ik terecht met klachten?
VBK acht het respecteren van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en de bezoekers van haar websites van groot belang. De informatie die VBK over u verwerkt, wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. VBK houdt zich daarbij aan alle toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Veen Media, uitgever van New Scientist en onderdeel van VBK, heeft het verwerken van persoonsgegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), onder nummer 1097012. Meer informatie over het College Bescherming Persoonsgegevens en over privacy kun u vinden op cbpweb.nl. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar ons privacy-statement.
Als een product via onze webshop niet wordt aangeboden, dan is het uitverkocht en niet meer leverbaar. Gaat het om een product dat nog moet verschijnen dan kunt u ook per telefoon bestellen. Bel hiervoor met onze klantenservice 088 700 2777.
Bij Veen Media vinden wij het belangrijk dat u veilig en vertrouwd kunt afrekenen. Vanzelfsprekend worden deze betalingen afgehandeld via een beveiligde verbinding. Alle prijzen zijn inclusief BTW. U kunt bij New Scientist op de volgende manieren betalen: iDeal, PayPal, Visa en Mastercard Paypal: PayPal is de online-betaalservice, waarmee u veilig, gemakkelijk en gratis kunt afrekenen. Veilig: de gegevens van uw bankrekening of creditcard zijn alleen bij PayPal opgeslagen. Daarom worden zij niet bij elke online-aankoop opnieuw via het internet verstuurd. Gemakkelijk: u betaalt met twee clicks, want u maakt gebruik van de bij PayPal opgeslagen gegevens van uw bankrekening of creditcard, in plaats van dat u deze bij elke aankoop opnieuw moet intoetsen. Snel: PayPal-betalingen komen snel bij ons binnen. De verkoper kan de goederen meteen versturen en zij komen daardoor ook sneller bij u aan. Creditcard (Visa en MasterCard) U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Uw creditcard wordt pas belast op het moment dat u het artikel in huis heeft (een uitgestelde capture van 3 dagen). iDEAL Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Afterpay AfterPay voert het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u achteraf een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kunt u dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf uw smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kunt u betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. AfterPay houdt u op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u uw bestelling natuurlijk alsnog betalen met een andere betaalmethode. Voor meer informatie en vragen verwijzen wij u door naar AfterPay. Voor het gebruik van AfterPay wordt €1,25 extra in rekening gebracht.
Via het 'winkelwagentje' kunt u meerdere producten tegelijk bestellen.
Ja, u kunt ook per telefoon bestellen. Bel hiervoor met onze klantenservice 088 700 2777.
U kunt uw bestelling binnen 5 werkdagen verwachten als het afleveradres in Nederland is. Voor leveringen buiten Nederland verzoeken wij u met extra verzenddagen rekening te houden, dat verschilt per land.
U kunt via de webshop direct onze producten bestellen. U kunt op diverse manieren een specifieke titel of onderwerp zoeken. Bladeren door het complete assortiment kan ook. Bij ieder product vindt u uitgebreide informatie en een bestelmogelijkheid.
Regelmatig sturen wij met de nummers van New Scientist een brief met een acceptgiro/overschrijving mee met daarin speciale aanbiedingen voor producten die in het interesseveld van het magazine liggen. Deze aanbiedingen gelden alléén voor abonnees van New Scientist. Met de acceptgiro/overschrijving maken wij het bestellen nog makkelijker voor u en vaak profiteert u op deze manier van een speciale korting.
Voor de duidelijkheid: deze acceptgiro/overschrijving is NIET bedoeld voor betaling van uw abonnement. Daarvoor krijgt u een factuur toegestuurd of heeft u een automatische incassomachtiging afgegeven.
Het maakt niet uit waar u woont. Wij verzenden wereldwijd. Voor bestellingen (producten) via de website betaalt u de volgende verzendkosten:
  • Nederland & België: € 3,95 per bestelling
  • Europa: € 12,50 per bestelling
  • Buiten Europa: € 17,50 per bestelling
Voor abonnementen betaalt u een toeslag afhankelijk van het land. De portokosten worden apart gespecificeerd op de factuur. Let erop: bestellingen met een bezorgadres in België hebben een langere levertijd. Wij verwachten jouw bestelling binnen 5 werkdagen te kunnen bezorgen. Voor de overige landen kan de levertijd langer zijn.
Heeft u een klacht over één van onze producten of services? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via 088 700 2790 (gebruikelijke belkosten, bereikbaar maandag t/m vrijdag 9:00 tot 17:00 uur). Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen. Uiteraard is het ook mogelijk om uw klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u vriendelijk dit formulier in te vullen. Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of per e-mail een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de uitkomst van het geschil kunt u een geschil indienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vindt u op www.sgc.nl Het is ook mogelijk om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Mocht u hier niet het antwoord hebben gevonden op uw vraag, dan kunt u contact opnemen met onze lezersservice.