kosmisch vuurwerk
Speurtocht naar buitenaards leven

Zelfrijdende auto's
Afscheid van het ijs
X

De Wetenschappelijke Bibliotheek is een bijzondere, rijk geïllustreerde serie boeken over natuurwetenschappelijke en technische onderwerpen. Inmiddels zijn meer dan 130 delen verschenen en elk jaar komen daar nieuwe titels bij.

De auteurs van de reeks zijn veelal wetenschappers die tot de internationale top behoren. Zij schrijven op een toegankelijke manier over de meest recente ontwikkelingen in hun onderzoeksgebied. De boeken van de Wetenschappelijke Bibliotheek zijn daardoor standaardwerken op hun terrein en geschikt voor iedereen met een brede interesse.

Als abonnee ontvangt u de boeken uit deze reeks met grote korting. U betaalt geen € 42,50, maar slechts € 34,95 per deel! Abonnees kunnen tegen ditzelfde voordelige tarief bovendien reeds verschenen delen uit de reeks bestellen in onze webshop.

Welke titels komen eraan?

De volgende boeken in de serie zijn:

• Alzheimer ontrafeld door Ronald Sahyouni, Aradhana Verma & Jefferson Chen (september 2017). Voor de ziekte van Alzheimer bestaat nog altijd geen enkel medicijn. Toch begrijpen onderzoekers steeds beter wat er misgaat bij deze slopende ziekte. Dit boek vertelt over de mechanismen achter Alzheimer, geeft een beeld bij de stand van zaken in het onderzoek en stipt behandelingen aan die de ziekte mogelijk beter helpen bestrijden.
  • Kosmisch vuurwerk door Wallace H. Tucker (december 2017). Het Chandra X-ray Observatory is NASA’s krachtigste röntgensatelliet ooit. Sinds 1999 maakt hij spectaculaire beelden van het heelal, tot dan toe verborgen voor telescopen die alleen gevoelig zijn voor zichtbaar licht. Dit heeft onschatbare kennis opgeleverd over donkere materie, superzware zwarte gaten en de levenscyclus van sterren. Dit boek geeft toegankelijk uitleg over deze ontdekkingen en combineert dit met prachtig beeldmateriaal. Bovendien komt de bijdrage die het Nederlandse instituut voor ruimteonderzoek SRON aan de satelliet leverde aan bod.

Lidmaatschap

Lidmaatschap is gratis. Als kersvers lid van de serie ontvangt u automatisch het eerstvolgende deel in de serie (zie boven voor welk deel dat op dit moment is). Bij elk boek dat u ontvangt, zit een vooraankondiging van het daaropvolgende deel. Bij die vooraankondiging zit een antwoordstrook. Wilt u het daaropvolgende deel aanschaffen, dan hoeft u op dat moment niks te doen. Het boek komt dan automatisch uw kant op.

Besluit u dat u het nieuwe deel niet wilt aanschaffen, dan kunt u dit aangeven door de antwoordstrook in een envelop zonder postzegel op te sturen naar het vermelde antwoordnummer. U krijgt het nieuwe deel van de Wetenschappelijke Bibliotheek dan niet toegestuurd. U kunt het nieuwe deel ook eerst inzien voordat u een keuze maakt. Als het boek dan toch niet bevalt, kunt u het binnen 7 dagen, voorzien van voldoende frankering, terugsturen naar ons magazijn.

Tijdelijk: kies uw gratis boek!

Voor nieuwe leden hebben we een speciale actie. Schrijft u zich in voor de periode van een jaar, dan krijgt u bij het ingaan van uw lidmaatschap een deel uit de reeks gratis opgestuurd. U kunt kiezen uit:

Haaien
Optische illusies
Groen universum

Vul hieronder uw gegevens in en word vrijblijvend lid van de Wetenschappelijke Bibliotheek (velden met een sterretje zijn verplicht).