New Scientist verloot drie telescopen gesigneerd door de sprekers van Gala van de Wetenschap 2019. De handtekeningen worden gezet door onder meer Nederlands beroemdste natuurkundige Robbert Dijkgraaf, Nobelprijswinnaar Ben Feringa en zwart-gat-fotograaf Heino Falcke.

De telescopen zijn beschikbaar gesteld door de organisatie Sterren Schitteren Voor Iedereen (SSVI). Ze zijn bedoeld voor kinderen met een beperking, kinderen die het moeilijk hebben en kinderen in landen waar onderwijs en onderwijs voor meisjes niet voor de hand ligt.

Op het Gala van de Wetenschap verloten we één SSVI-telescoop en twee ‘SSVI-telescopen in a box’. De telescopen zijn speciaal voor Belgische en Nederlandse scholen ontworpen door UGent Volkssterrenwacht Armand Pien.

telescopen van SSVI
De telescopen van SSVI.

Meedoen

Ben je betrokken bij een school of organisatie binnen de doelgroep van SSVI, of ken je een organisatie die zo’n telescoop verdient, mail dan uiterlijk 20 november naar New Scientist (redactie@newscientist.nl).

Schrijf in de mail om wat voor organisatie het gaat en waarom je vindt dat zij een telescoop verdienen.

De winnaars van de telescopen worden na afloop van het Gala via Facebook en deze webpagina bekend gemaakt.