Als er één emotie is waarvan doorgewinterde romantici stellen dat deze niet in kille cijfers te vangen is, dan is het wel de liefde. Gelukkig bewijst wiskundige Hannah Fry in Liefde volgens de wiskunde dat het meest bezongen gevoel ter wereld voldoende wiskundige aanknopingspunten heeft om een razend leuk boekje mee te vullen.

hannah fry
Hannah Fry

Wil je berekenen hoeveel potentiële partners er voor je rondlopen? Gebruik dan een aangepaste versie van de Drake-vergelijking, waarmee astronomen de hoeveelheid intelligent buitenaards leven in de kosmos schatten.

Wil je op een feestje de knapste man of vrouw scoren? Fry berekent dat je vooral eigen initiatief moet nemen, en dat is goed nieuws voor vrouwen die een onweerlegbaar wiskundig argument zoeken om achterhaalde rollenpatronen aan hun laars te lappen.

Liefde volgens de wiskunde
Liefde volgens de wiskunde Hannah Fry, €14,95 Bestel in onze webshop

De bonte collectie voorbeelden – van de wiskunde achter uiterlijke schoonheid tot de formules die schuilgaan achter seks – maken van dit handzame boekje een feest van leuke feitjes en mooie inzichten, dat leest als een trein.