Méér vaste rubrieken

Profiel
Ontdekkingen en uitvindingen in wetenschap en techniek worden gedaan door mensen. Mensen met ambities, drijfveren en een visie. Profiel is een nieuwe rubriek waarin sleutelfiguren worden geïnterviewd met de nadruk op de mens achter de wetenschapper, beleidsmaker of technicus. Waarom zijn zij natuurkunde gaan studeren en wat bezielt hen in hun werk? Wat hopen zij ooit nog te bereiken? Het antwoord hierop geven ze in Natuurwetenschap & Techniek.

Depot Boerhaave
Natuurwetenschap & Techniek put uit het depot van Museum Boerhaave, Rijksmuseum voor de Geschiedenis van de Natuurwetenschappen en van de Geneeskunde in Leiden. Iedere maand komt er een ander voorwerp aan bod, waarover alle wetenswaardigheden worden beschreven. In de maand na publicatie is het betreffende voorwerp de hele maand in een speciale vitrine in het museum te bezichtigen.

Hot paper
Hoe belangrijk bepaalde wetenschappelijke artikelen, hoe vaker andere wetenschappers er in hun eigen vakbladen over schrijven. Hoe vaker geciteerd, hoe heter het onderwerp. In hot paper vertelt een deskundige waarom zo'n heet artikel zo vaak door andere wetenschappers wordt aangehaald en waarom het betreffende onderwerp zo belangrijk is

Actueel
Een rubriek die nieuws in het kort brengt. Door middel van eigen reportages en artikelen signaleert Natuurwetenschap & Techniek vroegtijdig nieuw ontwikkelingen, veranderingen en innovaties in wetenschappelijk onderzoek, technologische ontwikkelingen en hun gevolgen.

Abonneer je tot 1 april 2000 voor slechts:

Dfl. 99,50 / 1990 Bfr.

Inzicht
Hoe werkt het? Hoe zit het in elkaar? Inzicht is een laagdrempelige en educatieve rubriek die zich met name richt op jongeren. Helder beschreven en vakkundig geïllustreerd met inzichtelijke infographics. Van DNA-testen om misdadigers op te sporen tot elektronische poortjes bij een winkelingang ter voorkoming van diefstal.

Doe het zelf
Iedere maand beschrijft Natuurwetenschap & Techniek een experiment uit de natuurkunde, scheikunde, astronomie of biologie. Om zelf uit te voeren, te (her)ontdekken en te onderzoeken. Van wasmiddelenzymen tot zelfbouwspectroscopen. Een actieve rubriek voor leerzame, spannende en plezierige uurtjes.

Lees verder: méér Natuurwetenschap & Techniek voor hetzelfde geld